• YouTube'un Ortak Programı, etkileyicilerin videolar içerisine reklam yerleştirerek kanallarından para kazanmalarını sağlar. |
     
  • Google, bu reklamları filtreler ve bir videonun izlenme süresi, uzunluğu ve görüntüleyici demografisi gibi faktörlere dayalı bir içerik oluşturucuya ödeme yapar.
  • İşte en iyi YouTube etkileyicilerine göre, 100.000, 1 milyon ve 4 milyon görüntüye sahip bir videodan ne kadar yaratıcı kazanıyorsunuz? 
  • Daha fazla hikaye için Business Insider'ın ana sayfasını ziyaret edin .
Bir reklamverenin tek bir YouTube videosundan ne kadar para kazanacağı değişebilir, ancak geliri artırmaya yardımcı olabilecek bazı faktörler vardır.
Reklamverenler, YouTube'un Ortak Programı aracılığıyla videolarının içine reklam yerleştirerek para kazanmaya hak kazanır. Bu reklamlar Google tarafından filtrelenir ve içerik oluşturuculara videonun izlenme süresi, uzunluğu ve görüntüleyici demografisi gibi faktörlere bağlı olarak belirli bir miktar ödeme yapılır.
Bir YouTube içerik oluşturucusu Business Insider'a videolarının 10 dakikadan daha uzun sürmesinin, daha fazla reklam yerleştirebileceği için kanalının daha fazla para kazanmasına yardımcı olduğunu söyledi. Diğer YouTube etkileyicileri , tek bir videoya yaklaşık dört reklam yerleştirmenin Google AdSense’ten elde ettiğiniz geliri en üst düzeye çıkarmak için kullanılan yaygın bir teknik olduğunu söyledi.
YouTube'daki içerik oluşturucular, BGBM oranlarına veya 1.000 video görüntüleme başına maliyetine göre belirli miktarda para kazanırlar. BGBM oranları, içerik oluşturuculara göre değişir ve hiçbir içerik oluşturucu aynı BGBM oranına sürekli sahip değildir. Videonun izleyicilerinin bulunduğu yer ve içeriğe ne tür bir reklamverenle ilgilendiği gibi faktörlere bağlı olarak değişebilir.
Bir YouTuber, başarılı üç YouTube kanalından birinin iş odaklı bir CPM elde ettiğini söyledi.
“Bu içeriği izleyen insanlar çocuk veya öğrenci değil” dedi . “Kariyerlerini çoktan başlatan ve kariyerlerinde geçiş yapmak isteyen insanlar.”
Business Insider, 100.000 görüntülenme, 1 milyon görüntülenme ve 4 milyon görüntülenme ile bir videodan ne kadar kazandıklarını bozan YouTube etkileyicileri ile görüştü.
Tüm yayınları okumak için Business Insider Prime'a abone olun.



100.000 görüntülemeden ne kadar yaratıcı kazanır?

  • Natalie Barbu, Business Insider ile 100.000 görüntülenen bir videodan ne kadar para kazandığını paylaştı ve bir YouTube içerik oluşturucusunun kazanabileceği para miktarını en üst düzeye çıkarmak için ipuçlarını paylaştı. 
  • Barbu, yaklaşık sekiz yıl önce lisedeyken YouTube kanalına başlayan 227.000 abonesi olan bir sosyal medya etkileyicisi ve YouTube yaratıcısı.
Yazının tamamını okuyun: YouTube'un yaratıcısı Natalie Barbu, 100.000 görüntülemeli bir videodan ne kadar para kazandığını ayırıyor

1 milyon görüntülemeden ne kadar içerik kazanın? 

  • 1,2 milyon abonesi olan bir YouTuber olan Shelby Kilisesi , Business Insider ile 1 milyon görüntülü bir videodan ne kadar kazandığını paylaştı. 
  • Kilise 1 milyondan fazla manzaralı 17 videodan oluşuyor.
Yazının tamamını okuyun: YouTube yıldızı Shelby Church, 1 milyon görüntülü bir videonun ne kadar para kazandığını

4 milyon görüntülemeden ne kadar yaratıcı kazanır? 

  • Church ayrıca, yeni yayınlanan 4.1 milyon görüntülü YouTube videosunun, dokuz yıl içinde tek bir videodan en çok kazandığı yaratıcı olarak onu kazandığını belirtti.
  • Bu tek videonun kanalının genel olarak büyümesine de yardımcı olduğunu söyledi.